daryaa daryaa .

daryaa

وضعيت عمومي ازدواج در ايران چگونه است؟ / بيشترين ازدواج در استان خراسان شمالي صورت مي‌گيرد

در سال ۱۳۹۹ ميانگين نرخ عمومي ازدواج در كشور برابر ۷ بوده است كه بيشترين ازدواج‌ها نيز در استان خراسان شمالي صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه خانواده گروه جامعه خبرگزاري آنا، ازدواج در هر كشوري علاوه بر مزاياي مختلفي كه براي زوجين مي‌تواند داشته باشد، براي كشور نيز از لحاظ جوان شدن جمعيت مي‌تواند موثر واقع شود. اما متأسفانه در چند سال اخير به‌دليل مشكلات اقتصادي و نبود اعتماد بين طرفين آمار ازدواج در كشور پايين آمده است كه اين اقدام در آينده منجر به پير شدن جمعيت خواهد شد. بالا رفتن سن ازدواج به‌دليل وجود مشكلاتي در زمينه اشتغال و مسكن منجر به اين شده تا اكثر جوانان اصلاً به فكر ازدواج هم نروند كه اين موضوع مي‌تواند از جهات مختلف براي كشور مضر تلقي شود.

با اينكه در دولت جديد برنامه و پشتيباني مناسبي از ازدواج جوانان به‌خصوص در زمينه حل مشكل اشتغال و مسكن آنها صورت گرفته است، اما همچنان نيز موانع جدي پيش روي جواناني است كه سن ازدواج آنها گذشته است.

مقالات بيشتر:هزينه سالن عقد

با اين حال خالي از لطف نيست كه نگاهي به آمار ازدواج در سال گذشته و نرخ ازدواج در كشور بياندازيم.

در سال ۱۳۹۹ ميانگين نرخ عمومي ازدواج در كشور برابر ۷ بوده است كه كمترين نرخ متعلق به استان سمنان با ۴.۷ ازدواج به ازاي هر يك‌هزار نفر و بالاترين نرخ متعلق به استان خراسان شمالي با ۹.۴ ازدواج به ازاي هر يك‌هزار نفر بوده است.

مقالات ديگر:گل فروشي قيطريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۴:۵۴ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)