daryaa daryaa .

daryaa

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي، از جمله مصوبات مهم هيئت دولت در هفته گذشته بود كه بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزايش يافت. طبق اعلام مديرعامل سازمان تامين اجتماعي قرار است مابه‌التفاوت افزايش حقوق ماه جاري از روز ۲۵ خرداد واريز شود.

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

به گزارش مردم فردا،روز شنبه گذشته، مصوبه هيئت وزيران درباره افزايش حداقل مستمري بازنشستگي، ازكارافتادگي و بازماندگان از سوي محمد مخبر، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

بر اساس ابلاغيه مذكور، اين افزايش حقوق از اول فروردين ماه امسال اعمال مي‌شود و كمك‌هزينه عائله‌مندي و حق اولاد تمامي مستمري بگيران واجد شرايط همانند بازنشستگان مديريت خدمات كشوري افزايش مي‌يابد.

افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي در هيئت دولت طي روزهاي گذشته واكنش‌هاي متفاوتي را به همراه داشت و موجبات گلايه‌هايي از سوي «بازنشستگان  غيرحداقلي بگير» در نقاط مختلف كشور را فراهم كرد كه مصوبه افزايش ۱۰ درصدي حقوق خود را در تناقض با قوانين مي‌دانستند. در همين راستا رئيس جمهور در روز گذشته، به معاون اول رئيس جمهور دستور داد كه درخواست‌هاي گروه‌هايي از بازنشستگان در خصوص ميزان دريافتي آنان را بررسي كند. بهادري جهرمي، سخنگوي دولت در اين باره در توييترش نوشته بود كه « ‏در پي درخواست‌هاي گروه‌هايي از بازنشستگان محترم درخصوص وضعيت دريافتي خود در سال جاري از رييس جمهور، آيت‌الله رئيسي به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمايندگان بازنشستگان و سازمان تامين اجتماعي بررسي و پيشنهادات حمايتي خود را ارائه نمايند.»

مقالات بيشتر:محضر عقد با رستوران

جزئيات نحوه افزايش حقوق بازنشستگان در سه طبقه مختلف

تعيين حداقل حقوق مستمري‌بگيران و بازنشستگان تابعي از ماده ۱۱۱ قانون تامين اجتماعي است كه بر اساس آن شوراي عالي كار هر ساله حداقل حقوق را تعيين مي‌كند و سازمان تامين اجتماعي مكلف است كه همان را براي حداقلي‌بگيران اعمال كند. 

براي ساير سطوح درآمدي نيز ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي حاكم است كه حقوق بايد بر اساس "هزينه زندگي" تعيين شود. 

در نيمه اول ارديبهشت ماه وزير رفاه اعلام كرد كه پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان ساير سطوح درآمدي در هيئت امناي سازمان تامين اجتماعي به تصويب رسيده و به هيئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هايي از سوي مسئولان مربوط براي تصويب و اعمال افزايش حقوق‌ها در پايان ارديبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه كه از سوي وزير رفاه "درگيري دولت در طرح مردمي سازي يارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتداي هفته جاري به تصويب دولت رسيد.

بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزايش حقوق بازنشستگان به اين ترتيب است كه پايه حقوق حداقلي بگيران كه ۶۲ درصد كل بازنشستگان تامين اجتماعي را دربرمي‌گيرد افزايش ۵۷.۴ درصدي مي‌يابد و حداقل دريافتي آنها به پنج ميليون و ۵۸۰ هزار تومان مي‌رسد.

 

 افزايش حقوق گروه دوم يعني مستمري بگيران زير ۱۰ ميليون تومان حقوق كه ۳۲ درصد از بازنشستگان تامين اجتماعي را شامل مي‌شود، ۱۰ درصد است كه مبلغ كمك معيشتي ۶۵۰ هزار تومان به آن اضافه مي‌شود و براي گروه سوم، يعني مستمري بگيران بالاي ۱۰ ميليون تومان حقوق كه تنها شش درصد بازنشستگان تامين اجتماعي را شامل مي‌شوند، افزايش ۱۰ درصدي اعمال خواهد شد.

همچنين براي هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرايط، حق عائله‌مندي و حق اولاد واريز مي‌شود كه با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به اين ترتيب مي‌توان گفت كه مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي به طور ميانگين ۳۰ درصد افزايش يافته است.

واريز مابه‌التفاوت افزايش حقوق ماه جاري از ۲۵ خرداد

به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي پيش از اين درباره زمان پرداخت معوقات اعلام كرده بود كه «پياده‌سازي نرم‌افزاري احكام جديد، فرايند پيچيده‌اي دارد و پيش‌بيني مي‌كنيم چهارتا پنج روز زمان ببرد. بناي ما بر اين است كه چون پرداختي ما از بيستم هرماه بر اساس حروف الفبا شروع مي‌شود ما به روال عادي قبلي حقوق خرداد را مي‌پردازيم و برآورد ما اين است كه واريز اولين مابه‌التفاوت مربوط به خرداد را از ۲۵ و ۲۶ خرداد شروع كنيم و براي فروردين و ارديبهشت هم طي دو ماه بعدي تسويه خواهد شد.»

مقالات ديگر:خريدار فرش دست دوم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۳:۰۹ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

دست يابي به علل ريزش ساختمان متروپل محور اصلي تيم حقيقت ياب است

آبادان - ايرنا - رييس سازمان مديريت بحران كشور گفت:محور اصلي كار تيم حقيقت ياب ، دست يابي به علل و عوامل دقيق ريزش ساختمان متروپل است.

محمدحسن نامي دوشنبه در هشتمين روز از حادثه ريزش برج متروپل آبادان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:هرچند تاكنون دلايل زيادي در خصوص ريزش ساختمان متروپل مطرح شده است ولي آنچه مسلم و قطعي است فقدان استحكام لازم سازه هاي اصلي با توجه به حجم و سنگيني ساختمان ۱۱ طبقه متروپل است.

وي گفت: بررسي علل ريزش ساختمان متروپل توسط برخي دستگاههاي مختلف از جمله نهاد رياست جمهوري نيز انجام مي شود تا به قطعيت برسيم.

مقالات بيشتر:محضر عقد غرب تهران

وي گفت:بعد از پايان عمليات آواربرداري ، كار بررسي علل و عوامل ريزش ساختمان متروپل شروع خواهد شد و به طور قطع با كساني كه به هر عنوان در ساخت و ساز اين ساختمان به نحوي مشاركت داشته اند و قصور آنان محرز شده باشد برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

نامي گفت: در اين خصوص دستگاه قضايي ورود خواهد كرد.

آواربرداري وارد مرحله تازه اي شده است

رييس سازمان مديريت بحران كشور گفت: عمليات آواربرداري هم اكنون وارد مرحله تازه و حساسي شده است به همين دليل كار با ظرافت و حساسيت بالايي در حال انجام است.

رييس سازمان مديريت بحران كشور گفت: عمليات آواربرداري با كندي ولي با دقت انجام مي شود تا امكان دسترسي به اجساد احتمالي فراهم شود.

وي با رد مقايسه حادثه ساختمان پلاسكو تهران با متروپل آبادان گفت: دلايل ريزش اين ۲ ساختمان و حساسيت هاي آن كاملا" با هم متفاوت هستند وبه هيچ وجه نبايد نگاه يكسان به اين ۲ حادثه داشت.

نامي افزود: ساختمان پلاسكو تهران به يكباره فرو ريخت در حالي كه ساختمان متروپل بخشي از آن فرو ريخته و بخش ديگر ساختمان ناايمن است و امكان ريزش آن وجود دارد از اين رو آواربرداري به گونه اي صورت مي گيرد تا سازه باقي مانده دچار ريزش نشود.

وي گفت: همه كساني كه از نزديك عمليات آواربرداري را مشاهده مي كنند از دلايل كندي كار قانع مي‌شوند ولي برخي از دور قضاوت كرده و از كندي عمليات آواربرداري انتقاد مي كنند كه اين درست نيست.

به گزارش ايرنا بخشي از ساختمان ۱۱طبقه متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰ روز دوشنبه دوم خرداد دچار ريزش شد.

تاكنون ۳۱ جسد از زيرآوار اين ساختمان بيرون كشيده شده و ۳۷ نفر نيز مصدوم شدند.

بر اساس مشاهدات ميداني خبرنگار ايرنا اواخر وقت يكشنبه شب نيز چند جسد ديگر از زيرآوار اين ساختمان بيرون كشيده شده است ولي هنوز مسئولان در اين خصوص اظهار نظر قطعي نكرده اند.

مقالات ديگر:شيشه بري الهيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۱:۲۸ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)