daryaa daryaa .

daryaa

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | افزايش حقوق بازنشستگان تعيين تكليف شد

مثلث:در حال حاضر مستمري ماه مرداد طبق ليست اعلامي سازمان تامين اجتماعي درحال پرداخت شدن است، بنابراين در پايان ماه جاري از بابت معوقات افزايش ۱۰ درصدي سازمان تامين اجتماعي به كسي بدهكار نيست.

افزايش حقوق بازنشستگان موضوعي است كه مدت‌هاست مطرح است. افزايش حقوق بازنشستگان با مباحثي مانند همسان‌سازي حقوق بازنشستگان همراه بوده است.در همين راستا رئيس فراكسيون كارگري مجلس نيز خواستار تسريع دولت در تعيين تكليف حقوق بازنشستگان شده است. انتظار مي‌رود دولت هرچه سريع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعيين تكليف كند.

افزايش سي و هشت درصدي به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان، شيوه جديد پرداخت حقوق بازنشستگان غير حداقلي بگير خواهد بود كه اقتباس كاملي از مصوبه افزايش دستمزد شوراي عالي كار محسوب مي‌شود.

از نظر قانوني مديريت دولتي سازمان تامين اجتماعي مكلف است تا تغييرات مستمري جديد را از ابتداي فروردين ماه لحاظ كند، اين يعني به تمامي بازنشستگاني كه از ابتداي سال جاري در زمره مستمري بگيران بوده‌اند مابه‌التفاوت اين افزايش تعلق مي‌‌گيرد.

تا پايان ماه مرداد مبناي افزايش حقوق بازنشستگان ساير سطوح سازمان تامين اجتماعي ۱۰ درصد بود. البته به بازنشستگاني كه حقوق ماهيانه آنها مابين حداقل مستمري تا ۱۰ ميليون تومان بود، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ديگر هم اضافه شد.

مقالات بيشتر:شيكترين دفتر ازدواج غرب تهران

اين افزايش از خردادماه نهايي شد و تا مرداد ماه نيز بابت مابه التفاوت دو ماه اول سال با مشمولان تسويه حساب صورت گرفت.

در حال حاضر مستمري ماه مرداد طبق ليست اعلامي سازمان تامين اجتماعي درحال پرداخت شدن است، بنابراين در پايان ماه جاري از بابت معوقات افزايش ۱۰ درصدي سازمان تامين اجتماعي به كسي بدهكار نيست.

اما احتمال دارد از شهريور ماه كه با صدور احكام جديد بازنشستگي موعد اعمال افزايش جديد صورت مي‌گيرد، به تدريج بابت معوقات مزدي پنج ماه گذشته با بازنشستگان مشمول تسويه حساب صورت بگيرد.

اين اتفاق به معني آن است كه همزمان با پرداخت مستمري شهريور، مابه التفاوت مربوط به يكي از ماه‌هاي گذشته نيز پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان به كجا رسيد؟

 مي‌توان گفت مسئله افزايش حقوق شاغلان و بازنشستگان از ابتداي امسال، پس از اعمال افزايش ۵۷ درصدي حقوق كارگران از سوي عبدالملكي مطرح شد كه البته همين تصميم وزير سابق نيز به گفته كارشناسان ناترازي در حقوق و دستمزدها ايجاد كرد و به همين سبب دولت مصمم شد تا با افزايش دوباره حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري كه پيش از اين روي ۱۰ درصد آن پافشاري كرده بود، رضايتمندي بيشتري در اين ميان ايجاد كند.

اعلام تصميم دولت براي افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري در راستاي ترميم حقوق شاغلان و بازنشستگان و با اين فرض كه خلق پول يا استقراضي انجام نشود، انجام شده اما به گفته رئيس سازمان برنامه و بودجه، هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ و اين افزايش حقوق به تامين منابع يا مديريت مصارف منوط شده است و به محض اينكه كار كارشناسي در اين زمينه انجام و از سوي دولت تصويب شود، مراحل قانوني آن طي خواهد شد.

اين شرايط در حالي مطرح شده كه بر اساس اطلاعات بدست آمده از دستگاه‌هاي متولي، درصورت تامين منابع مالي مورد نياز با تركيبي از ضرايب و اعداد و ارقام ثابت، قرار است حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري مانند بازنشستگان تامين اجتماعي افزايش پيدا كند.

پيگيري‌هاي ايسنا نشان مي‌دهد دولت در پي يافتن منابع مالي مناسبي براي اجراي مصوبه افزايش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگري و كشوري در سال ۱۴۰۱ است و با وجود اينكه حل كردن اصلي‌ترين مانع براي اجرايي شدن اين تصميم هنوز قطعي نشده و به هفته‌ها و ماه‌هاي پيش رو بستگي دارد، به نظر مي‌رسد كه دولتمردان جزئيات اين افزايش حقوق را نيز بررسي و تعيين كرده‌اند.

بر اين اساس، ابتدا حقوق كاركنان لشگري و كشوري افزايش خواهد يافت و همزمان و همتراز با آن حقوق بازنششستگان نيز محاسبه و تعيين خواهد شد. بنابراين دولت براي اعمال ۳۸ درصد افزايش حقوق درصدد است تا ۳۰۰۰ امتياز به احكام مستمري‌بگيران اضافه كند و اضافه كردن ۵۱۵ هزار تومان به‌عنوان ارقام ثابت نيز به اين دليل است كه درصد افزايش حقوق در حداقلي بگيران بيشتر از سطوح بالاتر باشد.

به عنوان مثال اگر يك شاغل يا بازنشسته حداقلي‌بگير حدود شش ميليون تومان حقوق دريافت كند، با اضافه شدن ۳۸ درصد مصوب و ۵۱۵ هزار تومان عدد ثابت، رشد ۴۶ درصدي را نشان مي‌دهد، در حالي كه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق ۱۵ ميليون توماني نهايتا حدود سه درصد افزايش حقوق ايجاد خواهد كرد.

اكنون اين سوال وجود دارد كه آيا افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان لشگري و كشوري در سال جاري اعمال خواهد شد يا محدوديت‌هاي منابع مالي كه اتفاقا مورد تاكيد رييس سازمان برنامه و بودجه هم بود، در راستاي اجراي اين تصميم مانع ايجاد خواهد كرد.

مقالات ديگر:باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۸:۵۷ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

وزير بهداشت: حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم بود

بهرام عين اللهي وزير بهداشت در مورد كنترل بيماري كرونا گفت:با توجه به آمار بالاي ابتلا و مرگ و مير كرونا در زمان آغاز به كار دولت مردمي، حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم

به گزارش «تابناك» به نقل از ايرنا، بهرام عين‌اللهي در جلسه علني امروز -سه شنبه ۲۵ مردادماه- مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال مهدي عسگري در خصوص سوالات و ابهاماتي درباره واكسيناسيون اجباري، عوارض مربوطه، و روند مديريت مقابله با بيماري كرونا گفت: با توجه به آمار بالاي ابتلا و مرگ و مير كرونا در زمان آغاز به كار دولت مردمي حضرت آيت الله رئيسي، حفظ جان مردم اولويت دولت سيزدهم بود. در اولين ديداري كه دولت سيزدهم با مقام معظم رهبري داشت، معظم له اولين درخواست خود را به عنوان موضوع فوري و اولويت‌دار بحث كرونا و سلامت مردم عنوان كردند تا بتوانيم از اين وضعيت نجات پيدا كنيم.

مقالات بيشتر:دفتر عقد شيك غرب تهران

وزير بهداشت بيان داشت: ما بايد روزهاي دلهره‌آور و سختي كه روح و جسممان را آزرده كرده بود را به ياد بياوريم، روزهايي كه بيش از ۷۰۰ جانباخته داشتيم و شاهد اعمال قرنطينه‌هاي خانگي، وضع اسفناك بيمارستان‌ها، صف‌هاي طولاني چند روزه براي بستري، خستگي و فشار رواني پرسنل، محدوديت در ارائه خدمات به مردم در مشاغل خدماتي، كمبود واكسن كرونا، صف‌هاي طولاني چند صد متري تزريق واكسن، محدوديت‌هاي تردد شبانه، تعطيلي رفت و آمدهاي خانوادگي، ممنوعيت مسافرت‌هاي بين شهري، تعطيلي برخي از كسب و كارها مانند مشاغل گردشگري و تعطيلي‌هاي مكرر بازار و وضعيت نابساماني كه در شروع كار دولت داشتيم، بوديم.

تبليغاتبليط هواپيما

وزير بهداشت و درمان بيان داشت: در چنين شرايطي دولت سيزدهم همزمان با اوج پيك پنجم كرونا كار خود را آغاز كرد. در روز بيش از ۵۰ هزار مبتلا داشتيم، تعداد بيماران بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيش از ۸ هزار نفر بود و تعداد مرگ و مير حدود ۷۰۰ نفر بود.

عين‌اللهي اظهار كرد: ستاد ملي كرونا در اسفندماه ۱۳۹۸ به ابتكار مقام معظم رهبري شروع به كار كرد و اين ستاد تصميم‌گيري در مورد همه ابعاد بيماري كرونا را برعهده دارد و فقط شامل دولت نمي‌شود. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در رابطه با مسائل امنيتي، دادستان كل كشور، رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و رئيس سازمان صدا و سيما، روساي كميسيون‌هاي بهداشت و درمان و اجتماعي مجلس، وزراي كشور، راه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و بهداشت و درمان از اعضاي اين ستاد محسوب مي‌شوند.

وي افزود: تصميم‌گيري ستاد كرونا به عنوان مصوبه اين ستاد لازم‌الاجرا است، به عنوان مثال در همان زمان حاج آقاي علي اكبري؛ امام جمعه موقت تهران با من تماس گرفتند و گفتند مقام معظم رهبري فرموده‌اند در صورتي نماز جمعه برپا مي‌شود كه ستاد ملي كرونا تصويب كند لذا نظر رهبر انقلاب همين بوده كه هر آنچه ستاد ملي كرونا تصويب مي‌كند لازم‌الاجرا است و ما نيز هيچ كاري برخلاف مصوبه ستاد كرونا انجام نداديم.

عين‌اللهي گفت: حمايت‌هاي مقام معظم رهبري در رياست جمهوري بوده كه در راستاي حل مسئله و مديريت كرونا انجام شده است. جلسات اين ستاد به صورت منظم و با حضور استانداران كل كشور و روساي محترم دانشگاه‌ها و اعضاي مذكور برگزار شده و اين ستاد مسئوليت كنترل و هدايت بيماري كرونا را به عهده داشته است.

 

وي در خصوص موضوع واكسيناسيون تصريح كرد: واكسيناسيون موثرترين اقدام براي كنترل همه‌گيري در بيماري كرونا بوده است و توانسته افراد را در مقابل اين بيماري مصون كند. واكسيناسيون در كشور ما قدمت بيش از يك قرن دارد؛ اولين بار در انيستيتو پاستور ايران در سال ۱۲۹۹ واكسيناسيون انجام گرفته و بعد از آن هم واكسن و سرم‌سازي رازي در سال ۱۳۰۳ اين كار را انجام داده است و با انجام واكسيناسيون بيماري‌هايي چون آبله، فلج اطفال، سرخك، سرخجه مادرزادي، سل، ديفتيري، مالاريا، كزاز و سياه‌سرفه در كشور ريشه‌كن شده است و ايران اسلامي بر طبق اذعان همه سازمان‌هاي بين‌المللي از كشورهايي است كه در اين زمينه جزء كشورهاي پيشرو محسوب مي‌شود.

وزير بهداشت و درمان افزود: در كنار واكسيناسيون با شيوه‌هاي بهداشتي به عنوان مهمترين عامل جلوگيري از شيوع كرونا شاهد كاهش ميزان مرگ و مير بوديم و افرادي كه عليرغم زدن واكسن به اين بيماري مبتلا شدند با شدت كمتر آن مواجه بودند. استراتژي اصلي ستاد ملي كرونا در كنار رعايت همه شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي قرار گرفت به نحوي كه شاهد بوديم مقام معظم رهبري شخصا براي تزريق واكسن ايران اقدام نمودند و در مقابل دوربين‌هاي صدا و سيما واكسن زدند تا همه مردم اين كار را انجام دهند. همچنين در بيانات خود به همه تأكيد كردند كه همه مردم بايد اين كار را انجام دهند. پيرو مصوبه ستاد ملي كرونا واكسيناسيون عمومي در كشور آغاز شد و انجام گرفت.

مقالات ديگر:توليد كننده شيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۲:۳۳ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)