daryaa daryaa .

daryaa

چند توصيه‌ پليسي درباره «چك»

تا جايي كه امكان دارد از دريافت چك هاي صياد سنوات گذشته كه الزامي به ثبت آنها در سامانه بانك مركزي وجود ندارد خودداري شود و دارندگان اينگونه چك ها نيز هرچه سريعتر نسبت به تعويض آنها اقدام كنند.

ايسنا: معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي فراجا گفت: هنگام ثبت چك هاي صادره و دريافتي توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانك مركزي قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجي چك دقت لازم را داشته باشيد.

سرهنگ عبداله چولكي با اعلام جزئيات خبري مبني بر  كلاهبرداري از طريق خريد و فروش و ارائه چك به ارزش ۳۸ هزار ميليارد تومان و در پي آن دستگيري ساير اعضاي اين شبكه در استان مازندران ضمن توصيه به شهروندان اظهار داشت: هنگام ثبت چك هاي صادره و دريافتي توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانك مركزي قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجي چك دقت لازم را داشته باشيد.

وي افزود: تا جايي كه امكان دارد از دريافت چك هاي صياد سنوات گذشته كه الزامي به ثبت آنها در سامانه بانك مركزي وجود ندارد خودداري شود و دارندگان اينگونه چك ها نيز هرچه سريعتر نسبت به تعويض آنها اقدام كنند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

 معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي فراجا با بيان اينكه در هنگام مراجعه به بانك ها به هيچ وجه چك خود را كه شامل اطلاعات بانكي شما مي باشد به افراد ناشناس نشان ندهيد، گفت: مراقب كساني كه پيشنهاد دريافت چك شما به هر بهانه و پرداخت بهاي آن را به صورت نقدي دارند باشيد زيرا ممكن است پس از دريافت چك و سپس افزايش رقم آن از شما سوء استفاده شود.

وي تاكيد كرد: بهتر است كليه معاملات كلان خود را كه با دريافت چك صورت مي گيرد، در ساعت كاري بانك ها انجام تا امكان استعلام چك هاي دريافتي و نقد كردن آنها وجود داشته باشد.

به گفته سرهنگ چولكي، هيچ گاه چكي را كه اعتبار و اصالت آن را از بانك استعلام كرده‌ايد به طرف معامله خود برنگردانيد زيرا ممكن است در فرصتي مناسب چك اصيل را با چك جعلي تعويض كند.

براساس گزارش پايگاه خبري پليس، وي با شاره به اينكه  از صدور چك سفيد امضا به هر دليلي خودداري كنيد، گفت: كارمندان بخش امور مالي شركت ها و كارخانه ها نيز بايد مراقب باشند تا به صورت تلفني اطلاعات بانكي(ميزان موجودي، شماره سريال و تعداد چك هاي پاس نشده و...) محل كار را به هر دليلي انتقال ندهند كه خداي نكرده اين اطلاعات به دست افراد كلاهبردار و جاعلان بيفتد.

مقالات ديگر:محضر عقد پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۰۹ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

روياي نفت ارزان براي هميشه به پايان رسيد/ غرب از تعيين سقف قيمتي جواب عكس گرفت

پس از تعيين سقف قيمتي G۷ بر نفت اورال روسيه، اين كشور قصد دارد تا توليد خود را كاهش دهد؛ اين اتفاق همسو با افزايش تقاضا چين، به صفر رسيدن ذخاير استراتژيك نفت آمريكا در آستانه زمستاني سخت و كمبود ۱.۸ ميليون بشكه‌اي اوپك از توليد خود، اتفاق مي‌افتد كه مي‌تواند چشم‌انداز قيمت نفت را صعودي كند.

نگارعلي_ پس از دو هفته، كرملين سكوت خود را در مقابل اعمال سقف قيمتي گروه G۷، بر نفت روسيه شكست و سرويس خبري دولتي تاس به نقل از معاون نخست وزير الكساندر نواك گفت كه روسيه ممكن است توليد خود را تا ۵۰۰۰۰۰ كاهش دهد.

مقالات ديگر:محضر ازدواج شيك

در حالي كه كاهش توليد هنوز رسمي نشده است، پوتين، رئيس جمهور روسيه، قصد دارد روز دوشنبه يا سه شنبه فرماني را امضا كند كه حاوي "اقدامات پيشگيرانه" نامشخص است.

ريسك حاكم شده بر بازار همسو با تضعيف دلار آمريكا امروز به جهش قيمت نفت كمك كرد و نظرات روسيه مبني بر كاهش توليد نفت نيز، در افزايش قيمت اين طلاي سياه بي‌تاثير نبوده‌است؛ از ابتداي امروز هر بشكه نفت خام برنت ۳.۶۳ درصد گران شده‌است و به بشكه‌اي ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسيده‌است و هر بشكه نفت خام وست تگزاس نيز ۲.۶۷ درصد گران شده‌است و به بشكه‌اي ۷۹ دلار و ۵۶ سنت رسيده‌است.

با شروع جنگ در اوكراين، تاجران منتظر پاسخ كامل مسكو به اين سقف بودند، سياستي كه سقف ۶۰ دلاري در هر بشكه را براي نفت خام روسيه در تلاش براي كاهش درآمد كرملين و در عين حال حفظ صادرات در بازار اعمال كرد. در حالي كه اين سياست تا كنون تا حد زيادي براي كشورهاي غربي جوابگو بوده‌است، زيرا نفت محبوب اورال روسيه به دليل تخفيف هاي شديد برنت زير ۶۰ دلار معامله مي شود، با افزايش قيمت نفت، اورال نيز از آستانه بحراني بالاتر خواهد رفت.

از طرف ديگر يكي از اصلي‌ترين نگراني‌هاي كشورهاي مصرفي غربي مبني بر كاهش عرضه نفت و افزايش قيمت‌ها با سياست تازه G۷ در حال رقم خوردن است؛ اين نگراني وجود داشت كه تعيين سقف قيمتي مانع از جريان نفت روسيه به بازارهاي جهاني خواهد شد، تأثيري كه با اهداف اعلام شده G۷ مغايرت دارد. در اولين هفته كامل پس از اجرايي شدن محدوديت در ۵ دسامبر - همزمان با ممنوعيت اتحاديه اروپا براي واردات دريايي روسيه و محدود كردن بيمه - بنابر گزارش بلومبرگ مجموع حجم حمل شده از روسيه تا ۵۴٪ كاهش يافت.

تهديد كاهش توليد روسيه در حالي در بازارهاي جهاني سايه افكنده‌است كه تغيير سريع چين از كوويد صفر چشم‌انداز تقاضا را در سال آينده تقويت كرده است، اين كشور همچنين قوانين قرنطينه را براي سفرهاي هوايي كاهش داده‌است، كه مصرف را افزايش مي‌دهد و تقاضاي نفت بايد طي چند هفته آينده افزايش يابد.

در همين حال، با پايان يافتن تخليه ذخاير استراتژيك آمريكا توسط بايدن، داده‌هاي اين هفته نشان داد كه ذخاير نفت خام تجاري كاهش يافته است، در حالي كه ذخاير نفت خام در سرتاسر اين كشور به پايين‌ترين حد خود براي اين زمان از سال ۲۰۱۴ تاكنون رسيده است، زمستان سخت در راه است كه مصرف انرژي را افزايش مي‌دهد.

 

اكنون احتمال زيادي وجود دارد كه دولت بايدن خريد نفت را براي ورود به سال جديد آغاز كند و بنابر آنچه گفته شد، تعيين سقف قيمتي G۷، چشم‌انداز قيمت نفت را در بازارهاي جهاني نه تنها كاهشي نمي‌كند، بلكه به شدت صعودي كرده‌است.

روياي نفت ارزان براي هميشه به پايان رسيده‌است؟

اوپك در آخرين گزارش ماهانه خود فاش كرد كه بار ديگر نتوانسته است به اندازه‌اي كه توافق كرده بود، نفت توليد كند. اين كمبود حدود ۱.۸ ميليون بشكه در روز بود، اما مهمتر از آن، دولت فدرال ايالات متحده پس از آزادسازي نزديك به ۲۰۰ ميليون بشكه نفت در سال جاري به عنوان راهي براي مقابله با تورم قيمت سوخت، بايد مقداري نفت براي ذخاير استراتژيك نفت خود خريداري كند. با اين حال حفاري هاي ايالات متحده عجله اي براي افزايش توليد ندارند. برعكس، به نظر مي رسد رشد توليد جايگاه خود را در ميان اولويت هاي اصلي اين شركت ها از دست داده است.

طبق آنچه گفته شد تحريم‌هايي هم عليه روسيه وجود دارد كه توليد نفت اين كشور را كاهش مي‌دهد و در همين حال بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با وجود ركود اخير ناشي از انتظارات كاهش رشد اقتصادي در سراسر جهان، انتظار دارند قيمت نفت بالاتر رود. اين انتظارات كه اكنون شروع به نفوذ به محافل معامله‌گران كرده‌اند، عمدتاً بر اساس معكوس كردن سياست‌هاي چين در برابر كوويد صفر است. اما احتمالاً اين واقعيت را نيز در نظر مي گيرند كه نفت همچنان يك كالاي ضروري است. و دوران نفت ارزان ممكن است براي هميشه به پايان برسد.

مقالات ديگر:وكيل بلوارفردوس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۳۶ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)