daryaa daryaa .

daryaa

رئيس قوه قضاييه بر پيگيري جدي همه ابعاد پرونده فوت مرحومه مهسا اميني تاكيد كرد.

خبرفوري:حجت‌الاسلام‌ محسني اژه‌اي، امروز دوشنبه (۲۸ شهريور) طي سخناني در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه، ضمن تشريح فلسفه راهپيمايي اربعين و توجه و اشتياق انسان‌هاي پاك فطرت به وجود مقدس امام حسين(ع)، از مردم و مسئولان عراقي و ايراني به سبب تلاش براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم اربعين قدرداني كرد و اظهار داشت: مطابق آمار رسمي در اربعين امسال، بيش از ۲۱ ميليون نفر از كشورهاي مختلف در يك زمان نسبتاً كوتاه وارد كربلا شدند و ميزباني عراقي‌ها نيز از اين جمعيت انبوه، واقعاً شايسته بود؛ براي تداركات و تأمين امنيت اين اجتماع معنوي باشكوه نيز زحماتي كشيده شد كه جاي تقدير دارد.

رئيس قوه قضاييه همچنين به ارزش معنوي اقدام جاماندگان از زيارت اربعين نيز كه به صورت خانوادگي در سراسر كشور در روز اربعين اقدام به راهپيمايي و پياده‌روي به سمت بقاع متبركه كردند، اشاره داشت و تعظيم شعائر را مقوله‌اي بسيار بااهميت و پربركت خواند.

مقالات بيشتر:بهترين محضر عقد تهران

رئيس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار كرد: نبايد فراموش كنيم كه در طول اين ۴ دهه اخير، مستكبران عالم ، ظالمان و دشمنان جبهه حق چه تلاش‌هايي براي از پا درآوردن نظام اسلامي ما به خرج دادند و چه ايثارها و جانفشاني‌هايي از مردم ما براي حفظ اين نظام و تحقق ارزش‌هاي الهي و انساني صورت گرفت؛ نبايد گذشت زمان سبب غفلت ما از اين مقوله بسيار مهم شود و بايد همواره در پاسداشت خون‌هاي ريخته شده براي حفظ نظام و ارزش‌هاي اسلامي، كوشا باشيم.

رئيس عدليه ادامه داد: فقط نيروي انتظامي ما بيش از ۱۳ هزار شهيد را در مقابله با اشرار، جريان‌هاي ضدانقلاب و مافياي مواد مخدر، تقديم نظام و حفظ امنيت مردم و كشور كرده است؛ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ كه فعلاً نيمي از آن را گذرانده‌ايم بالغ بر ۳۵ نفر از افراد و پرسنل خدوم نيروي انتظامي در راه تأمين امنيت مردم و كشور، جان خود را از دست داده‌اند و به خيل شهداي انقلاب و اسلام پيوسته‌اند.

رئيس عدليه همچنين پيشاپيش سالروز رحلت پيامبرعظيم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت سبط اكبر ايشان امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) را تسليت گفت.

محسني اژه‌اي در بخش بعدي جلسه امروز با اشاره به موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) اميني، دختر ۲۲ ساله، به در دست بررسي بودن چگونگي رخ دادن اين اتفاق اشاره كرد و گفت: يك همدردي بسيار فراگير و دلسوزانه با خانواده اين مرحومه در كشور ما از سوي مردم و مسئولان صورت گرفت كه اين امر بسيار پسنديده بود و اين مقوله از روحيه نوع دوستي و از آموزه‌هاي ديني نشأت مي‌گيرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر پيگيري جدي موضوع فوق‌الذكر از ناحيه قوه قضاييه، اظهار كرد: قوه قضاييه موضوع جان‌باختن مرحومه اميني را با دقت و موشكافانه پيگيري خواهد كرد و اين موضوع در دستور كار قرار دارد.

رئيس دستگاه قضا با اشاره به دستور خود به رئيس سازمان پزشكي قانوني در راستاي بررسي موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) اميني، اظهار كرد: در تماسي كه با رئيس سازمان پزشكي قانوني داشتم تاكيد كردم كه موضوع جان‌باختن مرحومه اميني را با دقت و وسواس بررسي كنند؛ در اين راستا اقدامات اوليه در پزشكي قانوني صورت گرفته است؛ نمونه‌برداري‌هاي لازم انجام شده و به آزمايشگاه ارسال شده است؛ بايد منتظر ماند تا از طريق بررسي‌هاي دقيق و تخصصي، نتيجه حاصل شود.

 

رئيس عدليه به  بررسي جنبه‌هاي فني ديگر قضيه فوق‌الذكر نيز اشاره كرد و گفت: به مراجع قضايي دستور داده‌ام كه بررسي‌هاي همه‌جانبه پيرامون موضوع جان‌باختن مرحومه اميني از مقطع و محلي كه وي را هدايت كردند، انجام گيرد و دوربين‌هاي عمومي و خصوصي نيز به طور دقيق بررسي شوند.

وي با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به وزير كشور براي پيگيري موضوع جان‌باختن مرحومه اميني، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام كه تحقيقات و بررسي‌هاي وزارت كشور درخصوص موضوع فوق‌الذكر را نيز مورد ملاحظه قرار دهد.

قاضي‌القضات تصريح كرد: اين جزو افتخارات نظام جمهوري اسلامي است كه چنانچه حادثه و اتفاقي رخ دهد از كنار آن رد نمي‌شود و با دقت موضوع را رسيدگي مي‌كند و تفاوتي نمي‌كند كه موضوع اين اتفاق مرتبط با كدام دستگاه باشد؛ كمااينكه طي هفته هاي گذشته در يكي از استان‌هاي كشور حكم قانوني فردي وابسته به نيروي انتظامي كه محكوم به قصاص شده بود با توجه به عدم گذشت اولياي‌دم پرونده -علي‌رغم همه تلاش‌هاي صورت گرفته خيرين- اجرايي شد.

محسني اژه‌اي اين اطمينان را به خانواده مرحومه اميني داد كه موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتايج آزمايشگاهي پيگري مي‌شود و نتيجه بررسي‌ها و تحقيقات بدون هيچگونه ملاحظه‌اي اعلام مي‌گردد.

قاضي‌القضات در همين راستا بار ديگر خطاب به رئيس كل دادگستري استان تهران، دادستان تهران، پزشكي قانوني و ساير دستگاه‌هاي ذيربط تاكيد كرد با نهايت دقت و هر چه سريعتر، تحقيقات و بررسي‌هاي جامع، كامل و همه‌جانبه‌اي را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه اميني انجام دهند و بر اساس نتيجه تحقيقات، هر آنچه كه بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به دروغ‌گويي‌ها و عقده‌گشايي‌هاي دشمنان در قضيه اخير پيش‌آمده، اين موضعِ دشمنان را طبيعي و ناشي از عنادورزي‌هاي آنها با نظام و كشور دانست و در عين حال تصريح كرد: تكليف دشمنان معلوم است اما برخي افراد نيز در قضيه پيش‌آمده اخير غفلت كردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قواي مختلف آن، با جديت و قدرت به موضوع ورود كرده و در حال پيگيري هستند لذا جايي براي غفلت‌، اقدامات تحريك‌كننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتي كه مي‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقي نمي‌ماند.

مقالات ديگر:ترك اعتياد غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۶:۳۵ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

۶۰۰ هزار شركت فرار مالياتي كردند

خبرفوري:رئيس كل سازمان امور مالياتي، مبارزه با فرار مالياتي را يكي از برنامه‌هاي مهم نظام مالياتي برشمرد و گفت: امسال شاهد افزايش سه برابري ماليات ابرازي صاحبان مشاغل بابت عملكرد سال ۱۴۰۰ بوديم.

حجت الاسلام و المسلمين محمد جعفر منتظري و هيات همراه، ضمن بازديد از دستاورد‌هاي نظام مالياتي در حوزه هوشمندسازي مالياتي، با رئيس كل و جمعي از معاونين، مديران دفاتر و واحد‌هاي ستادي و همچنين مديران كل شهر و استان تهران ديدار كرد.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك تهران

داوود منظور رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در اين بازديد، ضمن تبيين رويكرد‌هاي جديد و تحولي نظام مالياتي، خاطرنشان كرد: درحال حاضر، شرايط براي ايفاي نقش حداكثري نظام مالياتي در اقتصاد كشور با اتكا بر تمامي ظرفيت‌هاي قانوني و زيرساخت‌هاي جديد كه عمدتا بر پايگاه‌هاي اطلاعاتي داده محور مبتني است، فراهم شده است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور مبارزه جدي با فرار مالياتي را يكي از برنامه‌هاي مهم نظام مالياتي برشمرد و گفت: با هوشمندسازي نظام مالياتي و اجراي برنامه‌هاي مربوط به مبارزه با فرار مالياتي، در سال گذشته حدود دو ميليون و 200 هزار مودي جديد شناسايي شد و امسال نيز بالغ بر يك مليون و 500 هزار اظهارنامه جديد از اين موديان شناسايي شده، دريافت كرديم.

وي اضافه كرد: در حال حاضر بالغ بر 11 ميليون مودي در پايه‌هاي مختلف در كشور وجود دارد كه از اين تعداد، حدود چهار ميليون و 450 هزار نفر صاحبان مشاغل (شخص حقيقي) هستند كه با توجه به اينكه امسال اطلاعات قابل اتكايي از فعاليت اقتصادي موديان در اختيار نظام مالياتي قرار داشت، در نهايت امسال شاهد افزايش سه برابري ماليات ابرازي صاحبان مشاغل بابت عملكرد سال 1400 بوديم.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در اين مراسم عنوان داشت: اطلاعات و داده‌هاي سامانه‌هاي مالياتي نشان مي‌دهد، در كشور حدود دو ميليون و 90 هزار شركت ثبت شده وجود دارد؛ اما از اين تعداد، بالغ بر يك ميليون و 100 هزار شركت هيچ فعاليتي نداشته و اظهارنامه هم تسليم نكرده اند كه ليست اين شركت‌ها به اداره ثبت شركت‌ها ارسال شده تا به طور كلي غيرفعال شوند.

دكتر منظور ادامه داد: امسال همچنين در بخش اشخاص حقوقي تعداد 330 هزار فقره اظهارنامه دريافت كرديم، اما اطلاعات و داده‌هاي سامانه‌هاي مالياتي در اين بخش نيز نشان مي‌دهد كه حدود 600 هزار شركت در سال گذشته عليرغم اينكه فعاليت اقتصادي داشته اند و سازمان امور مالياتي نيز پيامك اطلاع رساني براي آن‌ها ارسال كرده، اظهارنامه نداده اند كه رسيدگي به وضعيت اين شركت‌ها در اولويت برنامه‌هاي اين سازمان قرار دارد.

وي با بيان اينكه حركت به سمت نظام مالياتي داده محور، باعث شفافيت اقتصاد و در نتيجه تحقق بيشتر عدالت مالياتي و افزايش ميزان ماليات موديان بر اساس اطلاعات واقعي آنان شده، گفت: در حال حاضر اشراف اطلاعاتي نظام مالياتي افزايش يافته و مودياني كه اظهارنامه واقعي ارسال نكنند، بعدا شناسايي و پرونده آن‌ها مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور بيان داشت: با اجراي طرح‌هاي جديد از جمله مبارزه با فرار مالياتي و شناسايي موديان جديد، تسريع در رسيدگي ها، وصول معوقات و وصول ماليات‌هاي جديد، در پنج ماهه نخست امسال، رشد 69 درصدي در وصول ماليات‌ها را شاهد بوديم.

 

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با ذكر اين مطلب كه با مجموعه اصلاحات صورت گرفته در صدد هستيم كه نظام مالياتي درخور و در تراز نظام اسلامي ايجاد كنيم، گفت:با افزايش نقش آفريني نظام مالياتي در اقتصاد كشور، هم اكنون سهم ماليات از بودجه كشور به 45 درصد افزايش يافته و اميدواريم طي سال‌هاي پيش رو و با اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي جديد همچون قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان و تصويب لوايح جديد همچون لايحه ماليات بر عايدي سرمايه، لايحه ماليات بر مجموع درآمد و لايحه ماليات بر ارزش افزوده در نظام پايانه‌هاي فروشگاهي، بتوانيم تا پايان دولت سيزدهم، كل بودجه كشور را از محل ماليات تامين كنيم.

وي در بخشي از سخنان خود به موضوع ارتقاي سلامت نظام اداري و برنامه‌هاي جديد نظام مالياتي براي برخورد با مفاسد اداري اشاره كرد و گفت: شناسايي كاركنان متخلف و برخورد جدي با آنان تا مرحله صدور كيفرخواست، ايجاد سامانه گزارش‌هاي مردمي (سوت زني) و كاهش مراجعات موديان به ادارات مالياتي به واسطه الكترونيكي شدن تمامي فرآيند‌هاي مالياتي، از جمله مهمترين اقدامات در اين راستا به شمار مي‌رود.

در ادامه اين نشست، دادستان كل كشور بر ضرورت تامين هزينه‌هاي كشور از محل درآمد‌هاي مالياتي تاكيد و ضمن تشكر از تلاش‌ها و تحولات صورت گرفته در يك سال اخير خاطرنشان كرد: متحول سازي و توانمند نمودن نظام مالياتي مهمترين كار جهادي است كه انتظار مي‌رود سازمان امور مالياتي كشور همچون يكسال گذشته، در سه سال باقيمانده دولت به انجام برساند.

حجت‎ الاسلام‌و‌المسلمين محمد جعفر منتظري تصريح كرد: دستاورد‌هاي مهمي در نظام مالياتي به دست آمده و البته در كنار اين تحولات بايد به گونه‌اي عمل شود كه هم ماليات واقعي دريافت شود و هم در حق كسي اجحاف نشود كه اين امر نشان مي‌دهد، رفتار مناسب و شايسته ماموران مالياتي بايد در كنار برنامه‌هاي جديد نظام مالياتي همچون هوشمندسازي و داده محوري، مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: مهمترين وظيفه ماموران مالياتي، دفاع از حقوق عامه در كنار ماليات‌ستاني است و در صورتي كه ماليات به درستي دريافت شود، امور جامعه نيز به درستي پيش خواهد رفت.

دادستان كل كشور در ادامه بيان داشت: امروز مردم در پرداخت ماليات و اينكه ماليات لازمه توسعه كشور است، هيچ ترديدي ندارند و سازمان امور مالياتي كشور بايد تلاش كند تا موديان با تمايل قلبي و با رضا و خواست خود، اقدام به پرداخت ماليات كنند.

حجت الاسلام و المسلمين منتظري همچنين در بخشي از سخنان خود بر ضرورت حمايت از سرمايه گذاري و توليد تاكيد كرد و گفت: بايد مراقبت شود در جريان وصول ماليات به فعالان رسمي اقتصاد، ظلمي نشود و سازمان امور مالياتي كشور، بر شناسايي اشخاصي كه درآمد‌هاي بالا و ثروت زياد دارند، اما ماليات پرداخت نمي‌كنند، متمركز شود.

مقالات ديگر:روانشناس كودك و نوجوان گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۳۸ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

روسيه عرضه گاز به غول انرژي فرانسه را متوقف كرد

غول انرژي دولتي روسيه يعني شركت گازپروم روز سه‌شنبه تأييد كرد كه جريان عرضه گاز به شركت فرانسوي انجي Engie را به‌علت عدم پرداخت بدهي خود قطع كرده است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از راشاتودي، غول انرژي دولتي روسيه يعني شركت گازپروم روز سه‌شنبه تأييد كرد كه جريان عرضه گاز به شركت فرانسوي انجي Engie را قطع كرده است.

گازپروم در سن‌پترزبورگ توضيح داد كه شركت انجي كه در پاريس مستقر است، نتوانسته است هزينه واردات گاز ماه ژوئيه را به‌طور كامل پرداخت كند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

اين غول انرژي در بيانيه‌اي اعلام كرد كه به انجي اطلاع داده است كه از اول سپتامبر تا زماني كه هزينه گاز تحويل‌شده را به‌طور كامل دريافت نكند، عرضه گاز را متوقف خواهد كرد.

گازپروم همچنين تأكيد كرد كه طرف فرانسوي تا عصر سه‌شنبه در پرداخت كوتاهي كرده است و اين امر موجب شده است كه تحويل گاز بيشتر به اين شركت بر اساس قوانين روسيه غيرممكن شود.

پيش از اين، شركت انجي با اشاره به "اختلاف طرفين در مورد اجراي برخي قراردادها"، اعلام كرده بود كه گازپروم به آن "درباره كاهش تحويل گاز" اطلاع داده بود. اين شركت هيچ جزئياتي در مورد علت اختلافات ارائه نكرد و ميزان محدوديت‌هاي تحويل را مشخص نكرد.

اگنس پانير روناچر، وزير انرژي فرانسه روز سه‌شنبه روسيه را به استفاده از صادرات گاز خود به‌عنوان سلاح متهم كرد. وي همچنين گفت كه فرانسه "بايد براي بدترين سناريوي قطع كامل عرضه آماده شود". اظهارات وي قبل از اعلام گازپروم مطرح شد.

شركت انجي Engie نيز اظهار داشت كه قبلاً حجم لازم براي اجراي تعهدات و الزامات خود در قبال مشتريان را تضمين كرده است.

اين شركت افزود كه اقداماتي را براي "كاهش قابل توجه هرگونه اثرات مستقيم مالي و فيزيكي" ناشي از قطع احتمالي عرضه گازپروم انجام خواهد داد.

اين تحولات در حالي رخ مي‌دهد كه دولت‌هاي اتحاديه اروپا در حال تلاش براي پر كردن ذخاير گاز خود در مواجهه با بحران انرژي در آستانه فصل سرما و كاهش عرضه گاز از سوي روسيه هستند.

مقالات ديگر:شيشه بري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۶:۲۴ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)