daryaa daryaa .

daryaa

4643 ازدواج در خراسان شمالی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی امید خیرخواه به موضوع تشکیل خانواده اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در هر جامعه‌ای به حوزه خانواده مربوط است و به دلیل همین اهمیت از آن به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی پایه‌ای یاد می‌شود.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی با اشاره به فرهنگ سبک زندگی اسلامی گفت: بنا بر اظهارنظر پژوهشگران و جامعه شناسان تغییر در سبک زندگی اصلی‌ترین عامل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

وی یکی از راهکارهای کاهش طلاق را تقویت کانون خانواده دانست و افزود: آموزش‌های همسر داری راهکار اصلی برای کاهش طلاق، تسهیل ازدواج‌های آسان و ساده و همچنین تقویت پشتوانه‌های عاطفی و معنوی و مالی در زوج‌های جوان همراه با تقویت سبک زندگی اسلامی در کانون خانواده‌ها و جامعه ازجمله موارد اصلی در مسیر گسترش سنت حسنه ازدواج پایدار است.

خیرخواه ادامه داد: تأملی بر روند آمارهای طلاق در کشور نشان می‌دهد که این موضوع در کشور نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده زیرا بر اساس گزارش سامانه ثبت آنی ازدواج و طلاق که در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان فعال است در شش ماهه سال ۹۹ آمار طلاق نسبت به مشابه سال گذشته با ثبت یک هزار و ۱۶۴ واقعه در ۱۶ دفتر طلاق استان ۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی در انتها به میزان ازدواج‌های ثبت‌شده در دفاتر رسمی اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۶۴۳ عقد ازدواج در ۳۵ دفتر ازدواج سطح استان نیز ثبت‌شده است.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک غرب تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۷:۵۲ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)