daryaa daryaa .

daryaa

آلمان: از تلاش برای تروریستی اعلام کردن سپاه استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه آلمان امروز در جمع خبرنگاران گفت که کشورش از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

آلمان: از تلاش برای تروریستی اعلام کردن سپاه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنالنا بربوک امروز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که دولت آلمان از تلاش‌های رهبران اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی این نهاد اروپایی استقبال می‌کند.

مقالات بیشتر:هزینه سالن عقد

اخیرا، پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته است نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داده و تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال کند.

بربوک در ادامه مدعی شد: ما هنوز در ایران شاهد این هستیم که رژیمی بی‌رحم در قبال ملت خود ایستاده است. رژیم ایران و سپاه پاسداران، هر روز به ارعاب ملت خود می‌پردازند.

مقالات دیگر:تشریفات ترحیم سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۵:۴۲ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

چند توصیه‌ پلیسی درباره «چک»

تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریعتر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

ایسنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

سرهنگ عبداله چولکی با اعلام جزئیات خبری مبنی بر  کلاهبرداری از طریق خرید و فروش و ارائه چک به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان و در پی آن دستگیری سایر اعضای این شبکه در استان مازندران ضمن توصیه به شهروندان اظهار داشت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

وی افزود: تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریعتر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام مراجعه به بانک ها به هیچ وجه چک خود را که شامل اطلاعات بانکی شما می باشد به افراد ناشناس نشان ندهید، گفت: مراقب کسانی که پیشنهاد دریافت چک شما به هر بهانه و پرداخت بهای آن را به صورت نقدی دارند باشید زیرا ممکن است پس از دریافت چک و سپس افزایش رقم آن از شما سوء استفاده شود.

وی تاکید کرد: بهتر است کلیه معاملات کلان خود را که با دریافت چک صورت می گیرد، در ساعت کاری بانک ها انجام تا امکان استعلام چک های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

به گفته سرهنگ چولکی، هیچ گاه چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک استعلام کرده‌اید به طرف معامله خود برنگردانید زیرا ممکن است در فرصتی مناسب چک اصیل را با چک جعلی تعویض کند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با شاره به اینکه  از صدور چک سفید امضا به هر دلیلی خودداری کنید، گفت: کارمندان بخش امور مالی شرکت ها و کارخانه ها نیز باید مراقب باشند تا به صورت تلفنی اطلاعات بانکی(میزان موجودی، شماره سریال و تعداد چک های پاس نشده و...) محل کار را به هر دلیلی انتقال ندهند که خدای نکرده این اطلاعات به دست افراد کلاهبردار و جاعلان بیفتد.

مقالات دیگر:محضر عقد پونک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۰۹ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

رویای نفت ارزان برای همیشه به پایان رسید/ غرب از تعیین سقف قیمتی جواب عکس گرفت

پس از تعیین سقف قیمتی G۷ بر نفت اورال روسیه، این کشور قصد دارد تا تولید خود را کاهش دهد؛ این اتفاق همسو با افزایش تقاضا چین، به صفر رسیدن ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در آستانه زمستانی سخت و کمبود ۱.۸ میلیون بشکه‌ای اوپک از تولید خود، اتفاق می‌افتد که می‌تواند چشم‌انداز قیمت نفت را صعودی کند.

نگارعلی_ پس از دو هفته، کرملین سکوت خود را در مقابل اعمال سقف قیمتی گروه G۷، بر نفت روسیه شکست و سرویس خبری دولتی تاس به نقل از معاون نخست وزیر الکساندر نواک گفت که روسیه ممکن است تولید خود را تا ۵۰۰۰۰۰ کاهش دهد.

مقالات دیگر:محضر ازدواج شیک

در حالی که کاهش تولید هنوز رسمی نشده است، پوتین، رئیس جمهور روسیه، قصد دارد روز دوشنبه یا سه شنبه فرمانی را امضا کند که حاوی "اقدامات پیشگیرانه" نامشخص است.

ریسک حاکم شده بر بازار همسو با تضعیف دلار آمریکا امروز به جهش قیمت نفت کمک کرد و نظرات روسیه مبنی بر کاهش تولید نفت نیز، در افزایش قیمت این طلای سیاه بی‌تاثیر نبوده‌است؛ از ابتدای امروز هر بشکه نفت خام برنت ۳.۶۳ درصد گران شده‌است و به بشکه‌ای ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسیده‌است و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز ۲.۶۷ درصد گران شده‌است و به بشکه‌ای ۷۹ دلار و ۵۶ سنت رسیده‌است.

با شروع جنگ در اوکراین، تاجران منتظر پاسخ کامل مسکو به این سقف بودند، سیاستی که سقف ۶۰ دلاری در هر بشکه را برای نفت خام روسیه در تلاش برای کاهش درآمد کرملین و در عین حال حفظ صادرات در بازار اعمال کرد. در حالی که این سیاست تا کنون تا حد زیادی برای کشورهای غربی جوابگو بوده‌است، زیرا نفت محبوب اورال روسیه به دلیل تخفیف های شدید برنت زیر ۶۰ دلار معامله می شود، با افزایش قیمت نفت، اورال نیز از آستانه بحرانی بالاتر خواهد رفت.

از طرف دیگر یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کشورهای مصرفی غربی مبنی بر کاهش عرضه نفت و افزایش قیمت‌ها با سیاست تازه G۷ در حال رقم خوردن است؛ این نگرانی وجود داشت که تعیین سقف قیمتی مانع از جریان نفت روسیه به بازارهای جهانی خواهد شد، تأثیری که با اهداف اعلام شده G۷ مغایرت دارد. در اولین هفته کامل پس از اجرایی شدن محدودیت در ۵ دسامبر - همزمان با ممنوعیت اتحادیه اروپا برای واردات دریایی روسیه و محدود کردن بیمه - بنابر گزارش بلومبرگ مجموع حجم حمل شده از روسیه تا ۵۴٪ کاهش یافت.

تهدید کاهش تولید روسیه در حالی در بازارهای جهانی سایه افکنده‌است که تغییر سریع چین از کووید صفر چشم‌انداز تقاضا را در سال آینده تقویت کرده است، این کشور همچنین قوانین قرنطینه را برای سفرهای هوایی کاهش داده‌است، که مصرف را افزایش می‌دهد و تقاضای نفت باید طی چند هفته آینده افزایش یابد.

در همین حال، با پایان یافتن تخلیه ذخایر استراتژیک آمریکا توسط بایدن، داده‌های این هفته نشان داد که ذخایر نفت خام تجاری کاهش یافته است، در حالی که ذخایر نفت خام در سرتاسر این کشور به پایین‌ترین حد خود برای این زمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسیده است، زمستان سخت در راه است که مصرف انرژی را افزایش می‌دهد.

 

اکنون احتمال زیادی وجود دارد که دولت بایدن خرید نفت را برای ورود به سال جدید آغاز کند و بنابر آنچه گفته شد، تعیین سقف قیمتی G۷، چشم‌انداز قیمت نفت را در بازارهای جهانی نه تنها کاهشی نمی‌کند، بلکه به شدت صعودی کرده‌است.

رویای نفت ارزان برای همیشه به پایان رسیده‌است؟

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود فاش کرد که بار دیگر نتوانسته است به اندازه‌ای که توافق کرده بود، نفت تولید کند. این کمبود حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز بود، اما مهمتر از آن، دولت فدرال ایالات متحده پس از آزادسازی نزدیک به ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در سال جاری به عنوان راهی برای مقابله با تورم قیمت سوخت، باید مقداری نفت برای ذخایر استراتژیک نفت خود خریداری کند. با این حال حفاری های ایالات متحده عجله ای برای افزایش تولید ندارند. برعکس، به نظر می رسد رشد تولید جایگاه خود را در میان اولویت های اصلی این شرکت ها از دست داده است.

طبق آنچه گفته شد تحریم‌هایی هم علیه روسیه وجود دارد که تولید نفت این کشور را کاهش می‌دهد و در همین حال بانک‌های سرمایه‌گذاری با وجود رکود اخیر ناشی از انتظارات کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان، انتظار دارند قیمت نفت بالاتر رود. این انتظارات که اکنون شروع به نفوذ به محافل معامله‌گران کرده‌اند، عمدتاً بر اساس معکوس کردن سیاست‌های چین در برابر کووید صفر است. اما احتمالاً این واقعیت را نیز در نظر می گیرند که نفت همچنان یک کالای ضروری است. و دوران نفت ارزان ممکن است برای همیشه به پایان برسد.

مقالات دیگر:وکیل بلوارفردوس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۳۶ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

چرا بازنشستگان هزینه‌ی درمان را از جیب می‌پردازند؟

یک بازنشسته تامین اجتماعی گفت: سی سال حق بیمه دادیم تا در دوران پیری که انواع مرض‌ها به سراغمان می‌آید، دغدغه‌ی هزینه‌ی درمان نداشته باشیم اما باز باید بخشی از حقوق ناچیز ماهانه‌ی خود را صرف درمان کنیم.

یکی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا، به وضعیتِ بد درمانِ و ناکارآمدی بیمه‌ی تأمین اجتماعی و بیمه‌ی تکمیلی اعتراض کرد و گفت: هر ماه حدود ۸۰۰هزار تومان به عنوان بیمه تکمیلی و دو درصد سهم درمان از حقوق من کسر می‌شود اما این بیمه‌ها اعتبار ندارند.

وی گفت: پول دارو و دکتر و بیمارستان را معمولا خودمان باید پرداخت کنیم. چرا هر ماه پول زیادی بابتِ بیمه تکمیلی می‌گیرند اما زمانی که به آن نیاز داریم، باز هم برای درمان باید دست در جیب خودمان کنیم؟

این بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: سی سال حق بیمه دادیم تا در دوران پیری که انواع مرض‌ها به سراغمان می‌آید، دغدغه‌ی هزینه‌ی درمان نداشته باشیم اما باز باید بخشی از حقوق ناچیز ماهانه‌ی خود را صرف درمان کنیم.

مقاله بیشتر:محضر عقد شیک تهران

وی ادامه داد: ماهی یک میلیون تومان پول دارو پرداخت می‌کنیم. نه داروی خاص، بلکه داروهایی که ممکن است هر فردی در سن و سال میانسالی و پیری به آن نیاز داشته باشد.

این بازنشسته کارگری گفت: چرا تأمین اجتماعی حرفی از ۲۵درصد باقیمانده‌ی همسان‌سازی نمی‌زند؟ حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را یک ماهه اضافه می‌کنند اما ما برای گرفتنِ حقوق خودمان ۶ ماه خون دل خوردیم! نمی‌دانیم کانون‌های بازنشستگی به دنبال حل مشکل بازنشستگان هستند یا نه؟

مقالات دیگر:وکیل شهرک غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۶:۴۲ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مقر تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام به مقرهای باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای  از آغاز حملات جدید  موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد .

متن اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه به این شرح  است:

مقالات بیشتر:انتخاب سالن عقد شیک

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

در ادامه  انهدام  مقرها و مراکز توطئه ، استقرار ، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق ، برخی از مقرهای باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز ( دوشنبه ) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان ، زرگوئیز و کوی سنجق انجام  گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر ، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۰:۱۶ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

وزارت خارجه: هیچ ایرانی در بین کشته شدگان حادثه تروریستی استانبول نیست

عصر ایران:در پی وقوع انفجار تروریستی در خیابان استقلال در مرکز استانبول ترکیه، شش تن کشته و ۸۱ تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه،  مسئولین ذیربط در بخش کنسولی وزارت امور خارجه ترکیه از نبود هیچ یک از شهروندان ایرانی در بین کشته شدگان انفجار استانبول خبر داده اند.

مقالات بیشتر:بهترین محضر عقد تهران

بر اساس این گزارش، در پی وقوع انفجار تروریستی در خیابان استقلال در مرکز استانبول ترکیه، شش تن کشته و ۸۱ تن زخمی شدند.

ابن  انفجاری در مسیر اصلی پیاده‌رو در مرکز شهر استانبول رخ داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اولین واکنش خود به انفجار امروز استانبول اعلام کرد که تروریست‌ها در ترکیه به اهدافشان نخواهند رسید.

وی تأکید کرد که دولت ترکیه در تلاش است تا عاملان این حمله تروریستی شنیع را هر چه زودتر شناسایی و مجازات کند.

اردوغان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بوده و  یک زن در آن نقش داشته است.

مقالات دیگر:آموزشگاه موسیقی مهرآیین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۰:۵۱ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

وعده وزیر ارتباطات به کسب و کار‌های دیجیتال

فرارو:عیسی زارع پور گفت: تدبیری با هماهنگ وزارت اقتصاد درنظر گرفته ایم که هر کسی در پلت‌فرم‌های مشمول فعالیت و کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلت‌فرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

وزیر ارتباطات با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد کسب و کار‌های دیجیتال نگران دریافت مجوز نباشند.

مقالات بیشتر:محضر عقد شیک

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی با بیان اینکه برای کسب و کار‌ها بسته‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است، اظهار کرد: مخصوصا برای کسانی که در پلت‌فرم‌های خارجی فعالیت می‌کردند و به عبارتی برای شخصی که در خانه خود کسب و کار خانگی داشت و کالایی را می‌خرید و از بازار بزرگ تهران با قیمت عمده فروشی تهیه می‌کرد و در خانه خود از بستر شبکه مجازی برای تبلیغ این کالا‌ها استفاده می‌کرد، بسته‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

وی افزود: حتی شخصی که در خانه خود به ارائه خدمات می‌پرداخت، همین که وارد پلت‌فرم‌های داخلی شوند، نگرانی‌هایی در زمینه مجوز دارند ما در اینجا تدبیری با هماهنگ وزارت اقتصاد درنظر گرفته ایم که هر کسی در پلت‌فرم‌های مشمول فعالیت و کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلت‌فرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

زارع پور ادامه داد: ثبت نام هم آنلاین و برخط است و احتمالا چند قلم اطلاعات درگاه ملی مجوز می‌خواهد که باید دریافت کنند و درصورت بارگذاری اطلاعات مجوز را دریافت می‌کنند برای کسب و کار‌های ثبت محو که بیشتر کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند همه آن‌ها مشمول می‌شوند.

گفتنی است آیین نامه حمایت از کسب و کار‌های دیجتال هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک پونک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۴۸ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

۱۰۰۰ کیفرخواست برای آشوبگران در تهران صادر شد | جزئیات القاصی درباره دادگاه عناصر اصلی اغتشاشات تهران | دادگاه ها علنی خواهد بود؟

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تاکنون هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است، گفت: دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

علی القاصی مهر - رئیس کل دادگستری استان تهران

به گزارش همشهری آنلاین، القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای عالی قضایی با بیان اینکه تاکنون قریب به هزار فقره کیفرخواست در محاکم قضایی استان تهران در رابطه با آشوبگران و اغتشاش‌گران صادر شده است، گفت: پرونده تعدادی از افرادی که در جریانات اخیر دست به اقدامات خرابکارانه زده و دارای اتهامات سنگینی از جمله ضرب و جرح یا به شهادت رساندن ماموران حافظ امنیت، به آتش کشیدن اموال عمومی و تعرض به نوامیس مردم بودند، در دادگاه انقلاب تعیین وقت شده است و دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک تهران

متن کامل گزارش این نشست را از لینک زیر بخوانید:

قطعاً کسانی که قصد براندازی دارند و وابسته به بیگانه هستند به مجازات‌شان خواهند رسید | انتظار مردم این است که عوامل قضایای اخیر دستگیر و مجازات شوند

مقالات دیگر:مرکز نوروفیدبک گیشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۰:۵۴ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

اسماعیلی: ایران از رسانه‌های ضد ایرانی شکایت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شکایت ایران علیه رسانه‌های ضد ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه - اوآنا- در جمع خبرنگاران گفت: تهدیدات رسانه‌ای تنها برای ایران نیست و هر ملت مستقل و آزاده‌ای در هر گوشه دنیا در معرض این تهدیدات قرار دارد و ممکن است نوع آن متفاوت باشد.

مقالات بیشتر:سالن عقد شهرک غرب

وی با تاکید بر این که این‌گونه نشست‌ها زمینه ساز جلوگیری از امپراطوری رسانه‌ای غرب می‌شود، افزود: تروریسم رسانه‌ای که دولت استکباری آمریکا امروز به‌صورت روشن در دنیا دنبال می‌کند این است که مأموریت‌هایی را که از طریق جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی پیش نبردند با تحریف رسانه‌ای انجام دهند. تحریف رسانه‌ای هم یعنی وارونه نشان‌دادن وقایع و به انحراف کشاندن اذهان، که نمونه آن را در هفته‌های اخیر در کشورمان مشاهده کردیم و یک هجمه و تروریسم رسانه‌ای به‌دلیل ریشه‌های عمیق فرهنگی و سواد رسانه‌ای بالایی که در کشورمان داریم به نتیجه نرسید و عقیم ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای بین‌المللی شکایت علیه رسانه‌های ضد ایرانی را در دستورکار داریم و به‌ زودی شکایت‌های حقوقی‌ خود را تسلیم مراجع بین‌المللی برای پیگرد حقوقی موضوع خواهیم کرد.

مقالات دیگر:روانشناس کودک و نوجوان گیشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۱۷ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)

قالیباف: لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، روسای کمیسیون های تخصصی مجلس و مهرداد بذرپارش، رئیس دیوان محاسبات کشور صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مهرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

رئیس مجلس در این جلسه گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه پشت سر گذاشته، نشان می دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم، چرا که متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم اجرایی شده است، این در حالی است که اگر کاری هم انجام نمی دادیم، این ۳۰ درصد خود به خود اتفاق می افتاد، چه بسا اگر در برخی مواقع دخالت هم نمی کردیم، اتفاقات بهتری هم رخ می داد.

وی ادامه داد: معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی برای اجرای قانون نمی کنیم و متاسفانه این مسئله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است.

قالیباف با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و پس از آن لایحه بودجه را باید با اولویت پیگیری کرد، گفت: باید برنامه را براساس واقعیات و تحریم های موجود تدوین کنیم. در واقع معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم. همچنین دستگاه های نظارتی و کمیسیون ها باید تلاش کنند ابتدا احکام به حداقل برسند و در ادامه اگر حکمی را می گذاریم، مسئول آن را نیز مشخص کنیم تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت بر آن مشخص باشد.‌

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۹:۲۷ توسط:daryaa موضوع: نظرات (0)